Algemene leveringsvoorwaarden


1. Bestelling

Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u automatisch de orderbevestiging en factuur per e-mail. Hierin staat informatie over uw bestelling, zoals de bestelde producten, uw adresgegevens en betaalmethode. De persoonsgegevens die u ons verstrekt zullen wij verzamelen en gebruiken omdat dit noodzakelijk is om een eventuele overeenkomst met u te sluiten en uitte voeren. Eén en ander is conform de AVG wetgeving vastgelegd in het document poelweb.nl/privacy-statement.
Per abuis een verkeerd bezorgadres doorgegeven?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met ons op via tel. 033-7200825. Wij proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

2. Betaling

Als de betaling niet op dezelfde dag binnen is als de bestelling die u heeft geplaatst, kunt u geen rechten meer ontlenen aan uw bestelling.
Wilt u de producten toch nog ontvangen, dan dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

3. Levertijd & Verzendkosten

De verzendkosten bedragen € 4,95. Indien u een bestelling plaatst vanaf € 30,00 , dan zijn de verzendkosten GRATIS binnen Nederland.
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van DHL, PostNL of DPD. In het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 09:00 en 18:00 uur plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

4. Levering

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan POELWEB kenbaar heeft gemaakt. Wanneer u op werkdagen voor 15:00 uur een bestelling plaatst, dan verzenden wij uw bestelling op dezelfde werkdag. Komt uw bestelling na 15:00 uur bij ons binnen of in een weekend, dan verzenden wij uw bestelling op de eerstvolgende werkdag, met inachtneming van het volgende: soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo snel mogelijk van op de hoogte. Het risico van beschadiging of vermissing van producten gaat over op consument op het moment van bezorging aan de consument of een door hen vooraf aangewezen derde.

5. Beschadigde leveringen

Het kan wel eens voorkomen dat een zending door de transporteur beschadigd wordt afgeleverd. Accepteer een zending NIET wanneer deze beschadigd wordt afgeleverd. Heeft u de zending wel geaccepteerd, en blijkt één (of meer) product(en) stuk of beschadigd te zijn, neem dan direct contact met ons op!

Incomplete leveringen
Komt uw bestelling niet overeen met de geleverde producten of wijken de aantallen af? Neem dan direct of uiterlijk binnen 5 dagen na ontvangst contact met ons op.

6. Aansprakelijkheid

Mocht uw zending zoek raken, dan starten wij een onderzoek op in samenwerking met de betreffende vervoerder. Indien de vervoerder het pakket bij afwezigheid of geen gehoor bezorgt op een ander adres dan is opgegeven, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de klant. Tevens zijn wij niet aansprakelijk te stellen voor het foutief opgeven van uw adres- of aflevergegevens. Als klant bent u zelf aansprakelijk voor de retourzending. Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Door het plaatsen van een bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. Voor de gevolgen van tik en zetfouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

7. Vragen & informatie

Mocht u vragen hebben over bepaalde artikelen, een betaling of de verzending, dan kunt u die stellen aan onze klantenservice, tel. 033-7200825 of per mail naar: info@poelweb.nl

8. Garantie & klachten

Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@poelweb.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling aan te melden via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

9. Retourneren/ruilen

Retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wil sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Consument zal tijdens deze periode zorgvuldig omgaan met product(en) en verpakking en zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dit noodzakelijk is voor de beoordeling van het product. Enkel de kosten voor het retour zenden (van de consument thuis naar de webwinkel) zijn voor rekening van de consument. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket (tarief PostNL); raadpleeg voor de exacte verzendtarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan PoelWeb te worden geretourneerd

Product ruilen?

Wilt u uw bestelling of een deel daarvan ruilen?
Hiervoor kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact opnemen met info@poelweb.nl, onder vermelding van uw bestelnummer.

Is uw aanvraag door ons beoordeeld en komt het bestelde product of producten in aanmerking voor ruiling, dan hanteren wij de volgende werkwijze:

  • allereerst plaatst u een nieuwe bestelling van het gewenste product of producten;
  • hierna ontvangt u van ons een digitaal gefrankeerd verzendlabel voor het product dat u retour wil sturen; de kosten hiervan nemen wij dan voor
    onze rekening; wij adviseren u gebruik te maken van deze PoelWeb DHL retourlabel;
  • gebruikt u de PoelWeb DHL retourlabel niet? Of kiest u zelf voor een andere vervoerder om uw pakket retour te zenden? Dan zijn de gemaakte kosten altijd voor eigen rekening.

10. Uitsluiting ontbindingsrecht

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan de consument doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Onderstaande producten worden niet retour genomen/vergoed:
- Beschadigde producten
- Gedragen producten
- Producten met vlekken
- Gewassen producten
- Te laat geretourneerde producten
- Producten die uit de gesealde of originele verpakking zijn gehaald
- Hygiënische producten, waarvan de verzegeling is verbroken
- Show producten uit de sale

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, kunt u met ons contact opnemen via info@poelweb.nl onder vermelding van uw bestelnummer. Wij vergoeden het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen aanmelding van uw retour, mits het product in goede staat en tijdig retour ontvangen is.

Het retouradres is:
PoelWeb
Holleweg 9
3925 LW Scherpenzeel

Heeft u verzendkosten betaald van de bestelling die u retour stuurt, dan krijgt u deze volledig vergoed, mits u de gehele bestelling retourneert. Mocht u bepaalde artikelen willen houden en slechts een deel van de bestelling willen retourneren, dan worden deze verzendkosten niet vergoed.

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten op dezelfde rekening waarmee is betaald, mits het product reeds in goede staat en tijdig retour ontvangen is.

11. Kortingen

Kortingscodes en kortingsbonnen zijn niet inwisselbaar voor geld en zijn geldig zoals vermeld bij de promotie. Een verstrekte kortingscode

mag slechts voor 1 bestelling worden gebruikt.


12. Sale/outlet

Voor sale & outlet producten geldt het volgende. Is er van een sale/outlet product een bepaalde maat of kleur niet op voorraad dan wordt deze niet voor de salesprijs na geleverd; Mocht u het product toch wensen, dan kunt u informeren over de bestelmogelijkheid; mocht het product leverbaar zijn dan wordt deze tegen de reguliere verkoopprijs aangeboden.

13. Contact (klantenservice)

Op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur staan wij u graag telefonisch te woord.
Telefoonnummer: 033-7200825 (maandag t/m vrijdag).

Facebook en Instagram: PoelWeb Duurzaam Speelgoed & Footwear
(antwoorden normaliter binnen 1 uur tijdens kantoortijden; buiten kantoortijden kan dit ruimer zijn.

A.H. van der Poel B.V. (de handelsnaam van ons bedrijf is PoelWeb)
T: 033-7200825
E: info@poelweb.nl
Onze domeinnaam is poelweb.nl
Ons vestigingsadres is:
Holleweg 9
3925 LW Scherpenzeel
KvK: 09066065
BTW: NL 0098.57.710.B01




Algemene Leveringsvoorwaarden PoelWeb - versie: maart 2023

Dit zeggen onze klanten

Tijdje geleden hier speelgoed besteld vanwege een flink goedkopere prijs t.o.v. van andere sites. Snelle levering en ze hadden er zelfs een snoepje bij gedaan, helemaal leuk! Ik ga hier zeker nog eens bestellen

-  Ashley VL

Daar kun je met een gerust hart iets bestellen. Alles super geregeld netjes en snel. Goeie communicatie via de mail. Een aanrader !!

-  Aaf Rutgers

Eerste keer besteld laarzen voor onze dochter, snel verzonden, leuk geprijsd en als toevoeging een paar lekkere snoepjes voor de kleine meid altijd leuk

-  Fam Vermeulen

Contact gehad met de klantenservice, ivm dat ik de webshop niet kende en of ik daarom middels afterpay kon betalen. Nette email terug gekregen, laarzen besteld en betaald met I-Deal. De laarzen zaten prima verpakt en waren ondanks de drukte bij Post-NL snel binnen. Ze bevallen goed, waren netjes geprijsd (27,95) en werden kosteloos verzonden. Een webshop om te onthouden voor een volgende aankoop!

-  meike b