Retourneren en ruilen


Retourneren/ruilen

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wil sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben.

Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Consument zal tijdens deze periode zorgvuldig omgaan met product(en) en verpakking en zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dit noodzakelijk is voor de beoordeling van het product.

Enkel de kosten voor het retour zenden (van de consument thuis naar de webwinkel) zijn voor rekening van de consument. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket (tarief PostNL); raadpleeg voor de exacte verzendtarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan PoelWeb te worden geretourneerd.

Product ruilen?

Wilt u uw bestelling of een deel daarvan ruilen?

Hiervoor kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact opnemen met info@poelweb.nl, onder vermelding van uw bestelnummer.

Is uw aanvraag door ons beoordeeld en komt het bestelde product of producten in aanmerking voor ruiling, dan hanteren wij de volgende werkwijze:

  • allereerst plaatst u een nieuwe bestelling van het gewenste product of producten;
  • hierna ontvangt u van ons een digitaal gefrankeerd verzendlabel voor het product dat u retour wil sturen; de kosten hiervan nemen wij dan voor
    onze rekening.

Uitsluiting ontbindingsrecht

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Onderstaande producten worden niet retour genomen:
- Beschadigde producten
- Gedragen producten
- Producten met vlekken
- Gewassen producten
- Te laat geretourneerde producten
- Producten die uit de gesealde of originele verpakking zijn gehaald
- Hygiënische producten, waarvan de verzegeling is verbroken
- Show producten uit de sale

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, kunt u met ons contact opnemen via info@poelweb.nl onder vermelding van uw bestelnummer. Wij vergoeden het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen aanmelding van uw retour, mits het product in goede orde retour ontvangen is.

Het retouradres is:
PoelWeb
Holleweg 9
3925 LW Scherpenzeel

Heeft u verzendkosten betaald van de bestelling die u retour stuurt, dan krijgt u deze volledig vergoed, mits u de gehele bestelling retourneert. Mocht u bepaalde artikelen willen houden en slechts een deel van de bestelling willen retourneren, dan worden deze verzendkosten niet vergoed.

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten op dezelfde rekening waarmee is betaald, mits het product reeds in goede staat en tijdig retour ontvangen is.

Levertijd & verzendkosten

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren
Wanneer u op werkdagen voor 15:00 uur een bestelling plaatst en alle producten zijn op voorraad, dan verzenden wij uw bestelling op dezelfde werkdag. Bij bestellingen na 15:00 uur verzenden wij uw bestelling op de eerstvolgende werkdag.
Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van DHL, PostNL of DPD. In het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 uur plaatsvinden.
Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Per abuis een verkeerd bezorgadres doorgegeven?
Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.

Verzendkosten
De verzendkosten bedragen € 4,95. Indien u een bestelling plaatst vanaf € 25,00, dan zijn de verzendkosten GRATIS.

Garantie & Klachten

Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@poelweb.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling aan te melden via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.